Dovolená na Lanzarote

Rozhodli jsme se vyrazit na ostrov Lanzarote, který je součástí Kanárských ostrovů. Letenky byly za dobrou cenu, tak jsme si řekli, že poletíme i s našimi dětmi (dcerka 11 let a syn 11 měsíců). O tom, jak probíhala cesta na ostrov, se můžete dočíst v mém předchozím článku Letecky s miminkem na Kanáry.

Kanárské ostrovy patří pod španělskou správu, takže i jejich obyvatelé mluví španělsky. Protože španělsky nemluvíme, dorozumívali jsme na Lanzarote jak se říká „rukama nohama“. Na Lanzarote jsme byli v polovině června, a i když mělo být zrovna zataženo, počasí bylo okolo 22 stupňů. Stále ale foukal silný vítr – prcek musel mít na hlavě pořád čepičku. V hlavním městě Arrecife, ve kterém jsme bydleli v pronajatém bytě, byly i supermarkety, do kterých jsme si chodili nakupovat jídlo a bylo tam i vše potřebné pro miminka (plínky, ubrousky, jídlo atd.).

I když jsme si zprvu mysleli, že cestování po ostrově zvládneme městskou hromadnou dopravou, už druhý den jsme se vraceli zpět na letiště vypůjčit si auto, protože cestování autobusy by bylo komplikovanější. Pokud chcete procestovat a prohlédnout si celý ostrov, je nejlepší a ne příliš drahý způsob půjčení osobního vozidla. Za příplatek nám také půjčili dětskou sedačku, kterou si někteří turisté přivezli s sebou. Na letišti lidé anglicky uměli, ale jinde jsme natrefovali jen na španělsky mluvící.

Co jsme na Lanzarote navštívili

Jameos de Agua s miminkemNa Lanzarote jsme byli celkem 3 dny čistého času (odečetla jsem 2 dny, kdy jsme cestovali na ostrov a z něj). Naše dovolená na Lanzarote začala návštěvou jeskyně Jameos de Agua. Překvapilo nás, jak dlouho jsme se v jeskyni zdrželi – opravdu se bylo na co dívat :). Vstupné pro dospělého bylo kolem 10 eur, ale protože jsme dorazili později odpoledne, měli jsme již večerní slevu. Do jeskyně byl vstup s kočárkem nevhodný – hodně schodů, místy úzké průchody a kostrbatá podlaha, proto jsme zvolili klokanku. Na ostrově foukal silný vítr, proto měl na hlavě Éda skoro pořád čepičku .

Na večeři jsme si zajeli do nedalekého městečka jménem Orzola. Toto městečko je nejsevernějším místem, které je na Lanzarote obydlené. Vyzkoušeli jsme královské krevety i pečené ryby, dcerka si dala dětské špagety a jako bonus dostala zmrzlinu – ve skutečnosti to ale byl mražený jogurt. Všichni jsme byli spokojení.

Na Lanzarote s miminkemDruhý den jsme vyrazili prozkoumávat pláže. Neměli jsme předem žádnou pláž vyhlídlou, tak jsme vždy přijeli na místo, prohlédli si ho a pak se rozhodovali, zda zůstaneme nebo pojedeme dál. Zůstali jsme asi na třetí nebo čtvrté pláži, kde jsme si rozložili ručníky a šli se koupat do oceánu. Důležitá rada – nejezděte s kočárkem na písečnou pláž – zadřou se kolečka… A taky si nezapomeňte opalovací krém – i když jsme tam měli v polovině června jen okolo 22 stupňů, sluníčko nás trošku připálilo… Po koupání, když už se prcek na pláži začal nudit, jsme pokračovali v naší cestě podél oceánu. Zaujalo nás městečko Puerto del Carmen, ve kterém jsme zastavili a šli si ho projít. Byly tam obchůdky se suvenýry a také jsme si tam dali zmrzlinu.

Lanzarote - Caldera BlancaKdyž už jsme byli na sopečném ostrově, vydali jsme se třetí den projít turistickou vulkanickou trasu Caldera Blanca. Zaparkovali jsme na menším parkovišti poblíž a vydali se asi na 3 hodinovou procházku okolo vyhaslých sopek. Kočárek je naprosto nevhodný, proto jsme zvolili klokanku. Pokud se touto trasou vydáte také, vemte si vhodnou obuv a dostatek pití. V případě slunného počasí nezapomeňte ani na pokrývku hlavy – cestou není žádný stín.

K večeru jsme si ještě šli projít přístav v hlavním městě ostrova – Arrecife, ve kterém jsme byli ubytovaní. Navštívili jsme pár přístavních barů a pizzerii, kde jsme si dali pizzu s ančovičkami a krevetami. Bylo to krásné završení našeho výletu a další den brzo ráno jsme vyráželi na zpáteční cestu do ČR.

Samozřejmě jsou na ostrově ještě další věci k vidění, které jsme už nestihli navštívit, ale i tak jsme si to užili, prohlédli jiný styl architektury, než na který jsme zvyklí z ČR, ochutnali nová jídla, zaplavali si v oceánu, prošli se po „kamenné poušti“ mezi vyhaslími sopkami a užili si společný rodinný čas!